onsdag 18 december 2013

God jul och gott nytt år önskar 3-4:an :-)

Vi har gjort en egen gran på idrotten.
Vi har redovisat vind och vattenkraftverk på NO.
I dag har vi mysdag i klassrummet och gympasalen. Vi ska titta på film och ha Lärplatta stund. Vi har bestämt vad vi ska göra idag tillsammans i klassen. 
Vi hoppas att vi har varit så snälla att tomten kommer. Det har vi - han kom med godis och clementiner :-)
Vi har varit med i en släng inte maten tävling och Klockargårdskolan vann 10 000 kr. Det var första priset. Det var 13 skolor med i tävlingen.
På matten har vi laddat ner en app som heter nomp.
I går fyllde Nathalie 9 år.

Elin och Vilmer :-)


 











Hej :-)

Nu blev det dags att önska alla en riktig trevlig och god jul och allt gott i det nya året.
Jag för min del tackar för den första terminen i 3-4:an. Som jag sade till de i onsdags, så gillar jag värkligen att vara klassföreståndare i 3-4:an, därför de är så underbara barn var och en, och de är som oftas så positiva och glada.
Det är fortfarande inte så tyst i klassrummet som jag skulle önska, men vi kommer jobba vidare med det på nya året. Jag är helt säker på att om vi jobbar vidare med det i skolan och ni var och en pratar om dett hemma också, då kommer det lyckas :-).

Riktig god jul
Önskar
Kirsten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar