torsdag 4 september 2014

Trevlig helg vecka 36 :-)


Vi har börjat med friidrott. Det är roligt! Vi har också sprungit runt elljusspåret.
Det är rastaktiviteter 3 dagar i veckan. Denna veckan var det Oscar och Douglas som höll i det. Men Oscar var sjuk så Charlie fick hoppa in. 
I 3-4:an är det många som är sjuka.
Vi har haft SO. Vi skriver om frornskandinaviska och samiska gudar. Det är kul. 4:an jobbar också med demokrati och val.
3:orna har haft arabisk matte. Det var roligt. 
3:orna har lärt sig nya sånger på engelskan.
Vi har haft Karingrupper och kommer ha det i 5 veckor varje fredag vi har lekt hotdog, FBI och krokodil. Det var kul.

ELIN OCH FILIP. A :-)

Just nu jobbar vi med val och demokrati i 4:an. Denna vecka har vi läst i klassen om demokrati/diktatur, hur man håller ett möte, rösträtt för och nu och hur man kan (försöka at) påverka politiska beslut. Vi har ett test vecka 38.
Vi jobbar också med fornskandinavisk och samisk religion. Detta jobbar de med i grupper, där någon jobbar med gudar och andra med en av religionerna. Alla skickar deras jobb till mig - jag gör en bok i book creator som alla får så att de kan läsa på. När de har jobbat klart nästa vecka ska alla grupper leta upp två frågor från sin egen text och skicka till mig, sen sätter jag ihop dessa frågor till ett test, som är i vecka 38 eller 39.
Jag har en hälsning från gympaläraren, Andreas, jag ska berätta att det är skoljoggen torsdag nästa vecka (11/9). Man kan få lämna en springslant (ca. 10 kr) om man vill.
Nästa vecka börjar vi med utvecklingssamtal. Jag ser fram emot att träffa alla.
Ha en riktig trevlig helg.
//Kirsten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar