fredag 28 februari 2014

Trevlig helg. Vecka 9

3:orna har haft plint basket på id.
4:orna har haft Amanda på id.
Vi har skrivit ännu mer i våra magnetism böcker på NO:n.
Vi har prövat vad som är magnetiskt utom hus på NO:n.
Vi har fått en ny bok på NO:n
Vi har fått nya grejer  för pengarna vi fick för att vi inte har förstört något.
Martin Holmgren ska åka Vasaloppet.
Helén har slutat:( men 3:orna har fått en ny matte lärare på onsdagar som heter Cecilia.
3:orna har fortsatt med volym på matten. Och varit ute och mätt med vatten.
Veckor värdarna ska nu tömma sopkorgen.
4:orna har börjat med omkrets på matten.
2 i 3:an ska ha engelska med fyrorna.
Trevlig helg.

Elsa och Niklas

Hej.
Nu var det redan fredag igen. Vart tar tiden vägen?
Denna veckan har jag delat ut en stencil med tidpunkter för nationella prov i 3:an. Hoppas alla föräldra har fått hem den.
Jag har också delat ut en stencil med ett schema där jag har skrivit vilka böcker/stenciler eleverna ska ha med sig de olika dagarna i veckan till mina lektioner. Tänker att någon kan ha nytta av ett sådant schema när ni packar väskan!

Också denna veckan har 3:orna haft ett litet test inför nationella prov. Eleverna fick hem den, så att ni ser hur de ligger till. Jag vill ha dem tillbaka på måndag!

Riktig trevlig helg till alla :-)

Mvh
Kirsten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar