tisdag 5 november 2013

Läxor

Hej :-) 

Hoppas att de flesta ha haft tid med att mysa lite på höstlovet.

Ett par stycken av föräldrarna har kontaktat mig därför att de tycker, det är lite krångligt med det sättet vi berättar om läxor.
Jag har funderat en del på, hur vi kan göra, så det blir så smidigt och enkelt som möjligt för alla.

I går tog jag upp det med 4:orna och en kom med det förslag att eleverna ska skriva läxor i deras kalender.
I dag har vi gått igenom detta med 3:orna också, så de har lagt in engelska läxa till tisdag 12/11 i kalendern. 
Jag tycker det var en bra ide, så nu hoppas jag att det underlättar för er också.
Det kommer att ta lite tid på lektionerna i början, men jag hoppas att det så småningom blir bra för alla.

Ha en bra vecka
Kirsten 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar