fredag 29 november 2013

På söndag är det första advent.

Idag har vi varit i allians kyrkan och lärt oss om advent.
4:orna har skrivit slutuppgift om hälsa på id.
Vi har börjat träna julspel.
3:orna kommer att få ha Martin på id igen.
Elisabeth har gjort en julgran utan barr för vissa är allergiska.
4:orna ska ha id istället för mu.
4:orna har börjat med bokcirkel.
Idag får vi hem so-testet. Den ska lämnas tillbaka nästa vecka med en förälders underskrift på fram sidan.
Denna måndagen är det julpyssel för hela skolan. 
Ha en trevlig advent.
 
Ida och Jöran

Hej:-)
I måndags introducerade jag "bokcirkel" för 4:orna, og jag kan inte låta bli att berömma de, för de var så positiva och engagerade. Jag tror det blir et bra sätt för de att jobba med läsläxa. Vi kommer att jobba med detta varje måndag.
3:orna visade upp sina fina filmar på sock puppets på engelskan i tisdags. Det ska de verkligen också ha beröm för. Mycket skratt och lärdom blev det. Det var så bra :-).

Vi har börjat träna på julspelet, som de ska visa upp på Lucia kvällen. Det är jag helt säker på att vi alla kan se fram emot - de har varit SÅ DUKTIGA :-). De har pappret med julspelet med hem varje dag för att träna (och det ska såklart med till skolan varje dag). Jag tror att vi redan i början av nästa vecka kan börja lägga undan pappret så vi kan träna utan replikerna framför os. De har jobbat riktig bra med detta :-)
Jag har kontaktat kyrkan, så jag hoppas vi kan gå dit och öva någon gång nästa vecka, men vi får se om det passar.
Nu får ni alla ha en riktig trevlig helg

Mvh
Kirsten




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar